Translate

söndag 29 juli 2012

Jorden runt


Jag har varit och besökt "Fiskarnas lokal" i Träslövsläge, som ligger strax söder om Varberg. Sydda vimplar hängde på väggen utanför och dörren stod öppen, så jag klev in. Där inne höll Kviltsystrarna till med sin utställning "Jorden runt".
Många fina kviltar och sydda saker såg jag, och mitt på golvet fanns en ö med kuddar. Det var häftigt att se. Mot väggen stod en liten stege med några helt ljuvliga dockor sittande på olika trappsteg. Mycket vackert.
Förutom deras sydda och kviltade arbeten som var till beskådan hade damerna alster som var till salu. Även ett lotteri med många fina vinster, sydda av dem själva, fanns på plats. Första pris var ett lapptäcke och ett par kuddar, som Kviltsystrarna sytt tillsammans. Undrar vem den lyckliga vinnaren blir?
Efter att jag länge och väl gått runt i "Fiskarnas lokal" gick jag tvärs över vägen till ett underbart glasscafe´som heter Tre Toppar. Där utanför fick jag ställa mig i en kö som hela tiden fylldes på. Varför förstod jag ju när jag själv fick beställa ett hembakt rån med några skopor glass i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar