Translate

fredag 3 augusti 2012

Lapp-Elisa Quilts


Jag har varit en tur till Värmland, närmare bestämt till Lennartsfors. Där i gamla skolhuset finns Elisabeth med sin quilttygaffär Lapp-Elisa Quilts.
Jag hade sådan tur, för när jag var i butiken och handlade så pågick det en veckas sommarkurs i huset. Nyfiken och intresserad som jag är, gick jag in i sysalen och talade med kvinnorna. Det var deltagare från Danmark, Norge och Sverige. Jag fick titta på deras olika arbeten och de visade mig och berättade om vad de höll på med.
De intygade enstämmigt att de hade en alldeles underbar "symester". Det tvivlar jag inte en sekund på. När jag lämnade butiken var det med ett leende på läpparna. Tänk, vad ett intresse kan sprida glädje och gemenskap också bland människor som inte har träffats tidigare, men ändå känner att de har så mycket gemensamt.

1 kommentar:

  1. hei
    Hyggelig å treffe deg. Husker deg godt. Takk for besøk i bloggen min.

    SvaraRadera