Translate

söndag 9 december 2012

Julefrid


Denna bonad har jag sytt för flera år sedan och den "kommer fram" varje jul på grund av att den är en av mina favoriter.
När jag nu satt här och tittade igenom min pärm med julmönster får jag se att mönstret till denna bonad är gjort av Maria Grahm, som har bloggen Majas Parasdis.
När jag tittar på mönstret  ser jag att jag har följt det men gjort en annan upphängningsanordning än vad mönstret angav.
Däremot är det en detalj som jag struntade i och som jag ångrar i dag. Men nu är det för sent! "Glöm inte att namna och datera ditt arbete", har Maria skrivit i mönstret. Tyvärr har jag struntat i den uppmaningen så jag vet inte när jag sydde Julefrid, men det är många år sedan.

11 kommentarer:

  1. Awww, this is so cute. And so nice with something that year after year comes out of the boxes to light up the days.

    SvaraRadera
  2. Veldig søtt lite veggteppe! Likte motivet godt! :)

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med favoriter som kommer fram år från år.
    Denna är så fin.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Veldig fin quilt !
    Koselig med ting som taes fram hver jul, en juletradisjon !!

    SvaraRadera
  5. Söt julbonad! Och, härligt med traditioner. Det känns alltid rätt att kunna ta fram Julbonaden och det är jul.
    Och precis som du säger är det viktigt att datera sina alster - lätt att glömma.

    SvaraRadera
  6. Inte konstigt att den är en favorit. Den är jättesöt!

    SvaraRadera
  7. Den skulle också jag hänga upp varje år om jag hade den!! Glöm inte att datera dina alster från och med nu!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så vacker den lilla bonaden är.
    Jag har en namnetikett som jag syr på baksidan av mina alster. Jag är dålig på att datera det jag sytt men jag tar bilder på allt så jag har det i datorn och kan plocka fram (så länge inte hårddisken kraschar). För säkerhets skull kanske jag ska sy dit årtalet i efterhand :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tänk va ,,så underligt,,Maria Grahm,,,och nu är ni bloggvänner!!Kram till en snygg bonad!!

    SvaraRadera
  10. Den var jättesöt, det är trevligt med traditioner. Kram..

    SvaraRadera
  11. Du har verkligen gjort bonaden vacker, varm och med en genuin julkänsla!
    Tack för att du visade upp den!
    Jag har en liten utmaning på min blogg fram till nyår.
    Kolla in den.
    Kram

    SvaraRadera