Translate

fredag 9 augusti 2013

Kökshanddukar & grytlappar


Tänk att vid min ålder få en sådan oemotståndlig lust till något som jag inte gjort tidigare i mitt liv; att sy kökshanddukar!
På bloggen "Squirrels do Sew" såg jag en serie med instruktionsinlägg med start den 20 juli under rubriken "Make your own Tea towels".
Blev så inspirerad att sy hörn och hankar på detta vis så jag for iväg och köpte rutigt tyg och sydde tre kökshanddukar.
Sydde även ett par grytlappar av små tygbitar som jag har sparat. Och dessa fem svart-vita köksrelaterade alster har nu hittat sitt hem i min svägerskas kök.

12 kommentarer:

  1. Å, de likte jeg veldig godt,og en smart måte å sy hemper på , det må jeg prøve :)

    SvaraRadera
  2. Så koselig å kunne sy de selv og få den fargen som passer best hos en selv, koselig at du deler :-)
    God helg..

    SvaraRadera
  3. Lyllis Din svägerska som fått så fina saker till sitt hus.

    SvaraRadera
  4. Svägerskan din har tur hon! Snyggt får hon i köket dessutom!
    En fin helg till dig.

    SvaraRadera
  5. Det är väl kul när man gör något nytt, jag klurar just nu på om jag ska lära mig att sticka spetsmönster, tur att jag redan är gråhårig..............
    Carina Syr och Funderar

    SvaraRadera
  6. De var veldig söte. Smart ide å sy egne Tea-towels. Har sett det på flere amerikanske blogger at det er "inne", da gjerne også med broderi....( det må bli for de mest avanserte, tror jeg)
    Riktig god ide med tillhörende grytelapper.
    Ha en fin helg.:-)

    SvaraRadera
  7. Veldig stilige kjøkkenhåndklær og grytekluter! Det er gøyt å prøve noe nytt. Kjekt at du vil være med på give away'en min ! Tvi-tvi :))

    SvaraRadera
  8. Väldig fina. God idé.;-)

    SvaraRadera
  9. Det kanske man skulle göra......Snyggt!

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du tyckte iden att sy hörn var bra. Det glädjer mig. Snygga handdukar. Visst är det fräscht med rutigt?

    SvaraRadera
  11. Åh, vad snyggt det blev! Kommer att göra sig väldigt bra tillsammans. Lyckans mottagare!! :-)

    SvaraRadera
  12. Lekkert sett og smart hempe på hånklene.

    SvaraRadera