Translate

fredag 27 december 2013

Hyacint


Dagen innan första advent fann jag en stor kotte vid vägkanten och en röd papperslapp fästad i den med ett presentsnöre. Och på det röda papperet stod en text;

En liten kotte på vift
från hemmets vrå.
Behöver lite hjälp att gå.
Jag vill bara ge en hint.
Hjälp mig hem
så får Du en hyacint.
     ( jag bor på den lokala handelsträdgården)

Så jag for till blomsteraffären och "löste in min kotte" och fick en hyacint, som nu är så här fin och doftar ljuvligt.

8 kommentarer:

  1. Det var en liten trevlig berättelse :)
    Ha en god fortsättning på helgerna.

    SvaraRadera
  2. En lite krydda i vardagen. God fortsättning.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig text och tanke!!God Fortsättning D önskar Bambi

    SvaraRadera
  4. Så artig å få en hyasint for å løse en oppgave:)

    SvaraRadera
  5. Det var jo morsomt at blomsterbutikken har lagt ut kongler med lapp på, og heldig du som fant en. Hyasinter er vakre og har en god duft!

    SvaraRadera
  6. Morsom måte å få en hyasint på! De er så flotte! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken kul idé. Den är jättefin,din lilla "kotte"

    SvaraRadera
  8. Grattis till din fina hyacint!
    Vilket roligt bus!!!
    kram//Maja

    SvaraRadera