Translate

måndag 19 januari 2015

Löpare "ur minnet"


För många år sedan såg jag en löpare på en lapptäcksutställning som var sydd i "typ detta mönstret". Då och då har "bilden av löparen jag såg dykt upp i mitt huvud". Och nu har jag försökt att sy mig en egen. Jag valde att vändsy min "ur minnet löpare".

I dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där kan Ni se Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och låta Er inspireras av mitt och andras blogginlägg. Nu hoppas jag att Du får lust att "plocka fram" en bild ur Ditt huvud på ett mönster som Du "burit med Dig i minnet", och börjar skissa och sy på det. Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Vilken fin löpare och vilka behagliga tyger!
    Kram Heléne

    SvaraRadera
  2. En flott løper i rolige og fine farger. Jeg mått zoome inn bildet for å se hvordan du har sydd den. Det ble et stilig mønster:-)

    SvaraRadera
  3. Det var en fin"minesduk". Har du fler mönster i "minnet"?

    SvaraRadera
  4. Så vacker duk du har gjort! Det spelar väl ingen större roll om den inte är precis likadan som den du mindes för din duk är så fin och i så fina tyger.
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Kjempefin løper i delikate lys stoffer.

    SvaraRadera