Translate

måndag 30 mars 2015

Gul karamellöpare


I senaste nummret av Fat Quarter, alltså nummer 1 år 2015 finns ett mönster som heter "Blå karamell". Det är Solbritt & Maria som designat och gjort mönstret.
Jag har förminskat måtten, för att "det skulle passa mig". Rutorna på mönstret är 12 centimeter men jag "gick ner till 8,5 centimeter". Och jag valde att använda en del motivbilder, då jag ville sy en påsklöpare. 92 x 30 centimeter är måttet som min löpare mäter färdigsydd.

I dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där Ni kan se Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och få en del tips och ideér. För min del hoppas jag i dag kunna inspirera Er till att "räkna om och förminska ett mönster" så att det passar Er bättre.

10 kommentarer:

  1. God morgon Bohuslän!!Tack för din INSPIRATION du bjuder på idag på Visa och Berätta måndag samt för din länkning dit/Bambikram och Glad Påssk

    SvaraRadera
  2. What a beauttiful table runner with those birds and colors. I wish I had that one for my breakfast table at Easter. Congrats with your amazing beautiful runner.

    SvaraRadera
  3. Jättefin löpare i fina påskfärger.

    SvaraRadera
  4. Va fin den blev med motiven!
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag var tvungen att bläddra i tidningen för jag mindes inte den löparen. Det blev verkligen annorlunda när du bytte färgerna. Smart också att göra den i storlek som passar:-)

    SvaraRadera
  6. Det var en riktig påsklöpare! Toppenfin med motivtygerna.
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Trevligt att kunna lägga på en ny påsklöpare till helgen. Gör också som du, förminskar eller förstorar så det passar mina behov!

    SvaraRadera