Translate

måndag 20 april 2015

Mitt batiktäcke


Ur vinternummret 2011, i tidningen "Quilts and more" har jag plockat detta mönster som dom i tidningen benämner som "super easy". Och jag är benägen att hålla med dem.
Jag ville sy ett täcke enbart i batiktyger, och har varit i Ed och köpt tygerna till min quilt på Annas Batik. Där kan man botanisera runt bland väldigt många mönstervarianter och färgställningar på batiktyger, om man vill.
Storleken på mitt batiktäcke är 190 x 124 centimeter.

I dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där hittar Ni Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och länkningar från andra bloggar. Jag hoppas att jag i dag lyckats inspirera några av Er att sy någonting enbart av batiktyger.

18 kommentarer:

  1. Vilket vackert täcke, härliga färger som kommer till sin rätt i detta mönst

    SvaraRadera
  2. Köpte mönstret i Birmingham för att sy av två förpackningar batik men har inte vågat skära till än,Hur många olika tyger har du använt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag räknat tygerna i min quilt,
      och jag har använt mig av 27 olika tyger till blocken plus ytterligare ett till ytterkanten.

      Dollandesign

      Radera
  3. Jättefint täcke, så härliga färger! kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Härlig quilt. underbara färger.

    SvaraRadera
  5. Jättefint täcke du har sytt! Balitygerna är så fina, de känns fulla av liv tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket snyggt täcke du har sytt i dina batiktyger och du har använt ett mycket trevligt mönster!

    SvaraRadera
  7. Så flott mønster, og så likte jeg godt fargevalget ditt.

    SvaraRadera
  8. Ett tjusigt täcke, men ett trevligt mönster.. Kram Immi

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  10. I really like what you did with the contrasting colors. Very nice quilt here.

    Julie @ Pink Doxies

    SvaraRadera
  11. Så fint! Brunt, beige, blått o turkos är fina färger tillsammans!

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Ser ut som ett vattenfall nerför trappen!
    Gun

    SvaraRadera
  13. Jättesnyggt! Många gånger är de enkla mönstren de vackraste!

    SvaraRadera