Translate

måndag 1 juni 2015

Min skärmatteväska


Jag har sytt en väska att ha min skärmatta och mina linjaler i, och måttet är 65 x 50 centimeter, med tanke på skärmattans mått. Sydde två block av överblivna remsor i olika bredder, skar dem sedan i fyra delar vars. "Bytte plats" på hälften av delarna och sydde ihop dem och "skar sedan de nu färdiga blocken lite på sne´". Ett par gamla jeans fick bli "stommen" till min skärmatteväska, och den ser precis likadan ut på båda sidor.

Mitt inlägg länkas i dag från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där Ni finner Eva-Brits "Visa och berätta måndag", och kan ta del av diverse inlägg från andra bloggar. Jag hoppas att jag i dag kan inspirera Er som inte redan har en skärmatteväska, att sy Er en.

6 kommentarer:

  1. Tack för din inspiration du ger oss alla idag på Visa och Berätta måndag och din länkning dit/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Snygg. Får nog ta tag i detta med skärmatteväska. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Jag behöver verkligen en sådan.

    SvaraRadera
  4. Snygg. Borde nog sy en själv. Då har man ju faktiskt gjort något man har användning för.

    SvaraRadera