Translate

lördag 16 januari 2016

Jag syr på kassakvitton


När jag inte har något annat för mig vid symaskinen så syr jag några "kassakvitton" då och då. Tygerna plockar jag ur min "lilla låda" med överblivna "tygstrimlor" och syr ihop dem utan närmare eftertanke. Det blir som det blir, vad det gäller färg- och mönsterkombination.
Såg nu i Rikstäckets vinternummer, nummer 108 år 2015 att Ingrid Gammelsaeter visar just detta i text och bild. Och hon visar oss en löpare som hon sytt i "kassakvittotekniken".

5 kommentarer:

  1. Det blir skikkelig flott! Ha en herlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbart att sy upp tyger på detta sätt.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Så fine remser, og en smart ide! Det blir mye stoffrester. Ha en fin helg! :-)

    SvaraRadera
  4. Ein god ide! Fine remser du har laga. Gledar meg til å sjå kva du skal sy av dei. Skal starte med å samle på kassalappane heretter.

    SvaraRadera