Translate

måndag 24 oktober 2016

En typ av blockhusduk


I blockhustekniken kan man sy oändligt många varianter. Bara fantasin sätter gränser, tycker jag. Här har jag "lekt fram" en duk, som jag själv tycker är fin.

Inlägget länkas från "Bambisyr med sin Quiltglädje" där Eva-Brit för 160:e gången har "Visa och berätta måndag".

Och från "Creations...Quilts, Art...Whatever by Nina-Marie" länkas inlägget där vi kan se "Off the Wall Friday".

Samt från "Busy Hands Quilts" länkas mitt inlägg där det är "Finished or Not Friday".

Även från "Love Laugh Quilt" länkas inlägget, där vi kan glädja oss åt "Monday Making".

Inlägget länkas också från "Quilting is more fun than Housework..." som har "Oh Scrap!".

Och från "Modern Colgne Quilters" länkas mitt inlägg, där vi finner "Modern Patch Monday".

Samt från "Coking Up Quilts" finns en länk till mitt inlägg, och där ser vi "Main Crush Monday".

Även från "Patchwork Times" länkas mitt inlägg där det nu är "Design Wall".

Och mitt inlägg länkas från "Em´s Scrapbag" där vi kan glädjas oss åt "Moving It Forward Monday".

5 kommentarer:

  1. Underbart fin duk i fina färger! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. That's a beautiful mini quilt. The colors work so well together!

    SvaraRadera
  3. Så underbar!!Blockhustekniken är klassisk och samtidigt så modern.

    SvaraRadera
  4. Mycket trevlig inspiration bjuder du på idag med din länkning till Visa ocgh Berätta måndag/Bambikram!!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera